Kontakt

tel. 48 362 22 82

e-mail: wtz.pozytywni@op.pl

Nr konta

Raiffeisen Bank Polska S.A.
  54 1750 0012 0000 0000 2223 8418

Nasi przyjaciele

Kliknij aby zobaczyć aktualna listę sponsorów:     pełna lista...

Aktualności

• Wycieczka do Zamościa

2016-09-09

W poniedziałek byliśmy na wycieczce w Zamościu - tak ten wyjazd opisał uczestnik Rafał: "Dnia 5 września byliśmy...

• Festyn W Wolanowie

2014-09-15

Mam na imię Karol i mieszkam w Młodocinie Mniejszym i interesuje się historią drugiej wojny światowej i oglądam...

• IV Festiwal Piosenki Turystycznej, 7 czerwiec 2014

2014-08-13

Dnia 7 czerwca 2014 roku wzięliśmy udział w IV Festiwalu Piosenki Turystycznej Dla Osób Niepełnosprawnych, tym...

Wycieczka do Zamościa

"Dnia 5 września byliśmy autobusem w Zamościu. Pan przewodnik powiedział, że nazwa miasta wzięła się od nazwiska Jana Zamoyskiego, założyciela. Oglądaliśmy zamek obronny, który wzmocnił Jan Zamoyski. Na rynku w Zamościu jest duża kotwica, która została po statku, który nosił nazwę „Ziemia Zamoyska”. Jan Zamoyski ufundował katedrę oraz wiele innych budowli. Miał syna Tomasza, od jego imienia wzięło nazwę miasto Tomaszów Lubelski. W Zamościu gościli polscy królowie. Jest też przykra historia związana z okolicą, ponieważ w czasie wojny Niemcy wysiedlili dzieci, które zgermanizowano i nigdy nie wróciły do swoich rodzin. Zamość ma bogatą i ciekawą historię. Najbardziej w Zamościu podobały mi się kolorowe kamienice starego typu. Uczestnicy zakupili dużo pamiątek. Zjedliśmy obiad w restauracji, następnie pojechaliśmy do Zwierzyńca obejrzeć park i kościół. Wcześniej w Zamościu zwiedziliśmy katedrę i muzeum sakralne, a po drodze widzieliśmy Narodowy Park Roztoczański. Zwiedziliśmy też skansen w Guciowie, zobaczyliśmy tam, jak mieszkali dawniej ludzie."